PRESENTERAR Presents Präsentiert presente présenter PRZEDSTAWiENiE
VAD What Was che cosa Ce qui JAKi
Arbetsversion av Specialarbetet PÅVERKAN genom bild och skrift, Malmö latinskola, S 3 C
VAR Where Wo dove Là où DOKAD MTmedia.SE < 6. PORTFOLiO < 6specialarbete < Kommersiell6specialarbete.html
Slutgiltig version kan rekvireras från Martin Thörnquist
NÄR Whe Wann quando Quand PODCZAS 20 april Vårterminen 1993
UPPDATERAD Uptodate Aktualisiert aggiornato À jour UAKTUALNiONO 21.12.2024
VEM Who Wer chi Chi KTóRZY MARTiN THöRNQUiST [Malmö]
HANDLEDARE; Stellan Widholm [Falsterbo / Malmö] Johan Elmfeldt [Karlskrona / Ronneby / Lund / Malmö]
HUR How Wie come Comment JAKiM KOMMERSiELL PÅVERKAN
–allmänt
Bildflödet som möter oss är enormt och det är därför mycket viktigt att kunna
bestämma bildernas syften. Enligt 'Bildboken" bildkommunikations skiss på sidan 9
kan man uttyda följande fyra huvudgrupper: Observera att många bilder har flera
syften. Är Du intresserad av att läsa mer om detta. Vänligen skriv via FORMULÄRKOMMERSiELL PÅVERKAN
–reklam
HUR DEFiNiERAS EN REKLAMBiLD?
Är Du intresserad av att läsa om detta. Vänligen skriv via FORMULÄR
iNNEHÅLLSFöRTECKNiNG
FÖRORD PÅVERKAN
– vad är det?
– hur funkar det?MiNNEN, SiNNEN OCH MEDVETANDE
DET RETiKULÄRA AKTiVERiNGSSYSTEMET
KOMMUNiKATiONSMODELLER
DENOTATiON OCH KONNOTATiON
FRÅN BiLD TiLL SKRiFTKOMMERSiELL PÅVERKAN POLiTiSK PÅVERKAN
– propaganda
– förr i tiden
– i valtiderFiLMPÅVERKAN
– allmänt
– skräck
– romantikSPRÅKLiG PÅVERKAN
– genom talet
– genom texter© Martin Thörnquist 20 april 1993. Specialarbetet Påverkan genom bild och skrift
NAViGATOR 0? &1 2* ~3 4! @5 6¤©% #7 8$ £9 10€ [1996–2024] *Martin Thörnquist